Jan 26, 2011

melompat-lompat di Lal Bagh



Saya stress. Sekian.

I've deleted some posts that I wrote during my emotional days. I myself, am annoyed reading all those small-minded paranoid skeptic things I once wrote.

But hey, ain't life is all about learning?

I am trying, to be a better person. And I've paid some dues for the mistakes I have made before.

Let's just face what life offers us in the coming future. Don't look back and regret what you once wanted the most.

Life is also about accepting.

Don't try to have what you love, but try to love what you have.

Lame, but so true.

Jan 25, 2011

"Give up, or fight like hell."


Damn right.
When running away seems totally impossible, face it no matter how hard for you to look straight.

Just, smile.

Jan 23, 2011

53:39-40

"Dan bahawa manusia hanya memperolehi apa yang telah diusahakannya. Dan sesungguhnya, usahanya itu kelak akan diperlihatkan kepadanya."

Jan 20, 2011

Nota kecil buat diri.

Bila jauh dari Allah, semua benda jadi serabut.

Semua perkara buat aku jadi sedih. Hati tak tenang. Hidup jadi huru-hara. Malas sepanjang masa. Rasa nak marah pada semua benda. Solat penghujung waktu. Mengaji makin sikit. Al-mathurat pun kadang-kadang baca.

Bila dekat balik dengan Dia, semua benda jadi mudah.

Tak emosional tak tentu pasal. Sabar makin menggunung. Senyum sepanjang hari. Hidup makin bersemangat. Hati rasa senang, orang tengok pun rasa tenteram. Mengaji makin kerap. Doa banyak-banyak.

Ini pengalaman sendiri. Tak payah tengok orang lain. Cuba tenung kat dalam cermin. Kalau-kalau esok dah tak ada oksigen dalam tangki udara, nak buat apa ya?

Tuhan, ada kat mana-mana. Tinggal nak cari atau tak saja.

Jan 17, 2011

Depressed mode activated.


2 weeks. 14 days. 336 hours. 20,160 minutes. 1,209,600 seconds.


Start counting backwards.

Jan 14, 2011

You're an addiction
No matter how hard I tried to keep away,
I'll come back anyhow.

Yeah, idiocy is idiopathic
Pathetic.

Jan 12, 2011

Sticky note on your forehead.

To my future self, please be a bookworm for 5 days in a week so that your brain wouldn't be as cramp as it is right now.

Thanks.

Wishlist.

I wish that Malay people will scatter all around India, so that I could eat nasi goreng kampung everyday.

I wish my past self is cleverer than she was when she decided what to do with her future.

I wish I could travel all around the world my entire life.

I wish I'm rich enough to own a private spaceship and fly to the moon whenever I feel uneasy.

I wish I was born in Japan, so that I could touch the sakura flowers with my own bare hands and keep them in a bottle on the topmost shelf.

I wish we could erase mistakes, as easy as rubbing off the words misspelled.

I wish I could go to a new place and start all over again, with a new identity so that people don't judge me and expect too much from me beyond what I may give.

I wish I have a warmer heart, so that I could be a bit more caring.

I wish I have a house near the beach, so that I could watch the sun rises from the horizon of the sea up until it reaches the clouds.

I wish I could be a kid forever.

I wish I had an older sister.

I wish Doraemon is not just a cartoon character. Let him be real, so that I could get everything that I want.

I wish the Earth is rectangular, so that I could go to the end of the world and stay there.

I wish I'd never have a blog. I don't know why, I just do.

I wish that I'd stop wishing.

Jan 9, 2011

Food for the soul.

Racun-racun yang merosakkan hati:-

1. Cakap yang berlebih-lebihan
2. Memandang yang berlebih-lebihan
3. Makan dan minum yang berlebih-lebihan
4. Bergaul secara berlebih-lebihan


Menulis juga bercakap, kan?

Breathe.

Nok cakak tranung, buleh dok? Kekgi takdok orang pahang nok wak gane? Pahang ke?

Lebong.

Haha. Benornye serabuk pale otok baca buku.


I miss the smell of beach and the sound of waves crashing down on the sands beneath my barefeet.

Balik cuti nanti wajib pergi pantai tiap-tiap hari!

Senang sebab adik aku dah ada lesen kereta. Eh jap, kau bila nak ambik? Bawak pun tak reti-reti.

Tak cool langsung.

Jan 7, 2011

Collages of the past.


The traces we left behind
Keep on coming and haunting my mind.

Jan 4, 2011

Monolog.

Pagi tadi aku rancang mahu ponteng posting. Mahu tebus dosa tidak belajar selama 3 bulan dengan membaca buku bersungguh-sungguh dalam masa 1 bulan. Bunyinya sangat mustahil.

Golek-golek atas tilam sambil dengar teman serumah gosok baju, aku bangun capai tuala.

Satu jam kemudian, aku ada di bilik bedah. Gynaecomastia. Bosan.

Aku iri hati dengan kawan-kawan yang ada minat dalam apa-apa bidang. Ada yang tersangat minat Surgery, ada jugak tersangat minat OBG.

Aku tersangat minat Math. Ok, tiada dalam senarai subjek yang tertulis dalam slip keputusan peperiksaan akan datang.

This is a mistake.

Balik dari hospital, aku tuju ke arah surau. Letak beg dan campak labcoat, aku baring sambil tenung siling konkrit.

Tanpa sedar, aku cakap dengan perlahan, "Nak balik rumah la....". Memikirkan keserabutan yang bakal melanda buat aku homesick.

Yang mana lebih baik, pergi ke kelas tapi tidur waktu lecturer bagi ilmu, atau ponteng kelas dan habiskan menilik satu spesies bakteria?

Ada yang cakap yang pertama lebih afdal. Tapi aku jenis yang kedua. Dan orang yang mengamalkan yang pertama itu dapat markah lebih tinggi daripada aku. Selalu.

Tuhan itu adil. Aku tahu. Tapi aku mesti tak lepas daripada merungut dan memberontak dalam hati seorang diri.

Exam lagi 27 hari. Aku makin jadi gila.

Tuhan, tolong padatkan otak aku dengan segala macam ilmu yang aku dengar sepanjang satu tahun setengah ini, dan bantu aku untuk keluarkan apa yang patut selama dua minggu pertama bulan hadapan dan dua minggu pertama bulan hadapan yang lagi satu.

Ok, aku cuak.

Blog Archive